TIMEBESKRIVELSE.jpg

TIMEBESKRIVELSE

Her kan du lære litt om hva de enkelte yogaklassene hos Ren Yoga innehar.

Klassene er delt inn i Fysisk Yoga og Rolig Yoga.

Vi anbefaler deg varmt å prøve ulike konsepter og lærere,

da yoga omhandler så mange aspekter og våre klasser har forskjellig fokus. 

FYSISK YOGA

FYSISK YOGA

Dette indikerer at det er en time som rullerer mellom ulike konsepter og instruktører, men at alle timene som holdes dette tidspunktet er fysisk og mentalt styrkende yoga.

JIVAMUKTI OPEN

En fysisk utfordrende og intellektuelt stimulerende praksis som vil lede til spirituell bevissthet.

Her møter du en herlig miks av yogafilosofi, musikk, chanting, meditasjon, avspenning og aller mest fokus på en fysisk krevende praksis som styrker deg fysisk og mentalt. Hver time er forskjellig og vi har forskjellig tema fra måned til måned.

JIVAMUKTI OPEN LIGHT

I Light-klassene er tempo roligere enn Open-klassene.

Dette er en fysisk utfordrende og intellektuelt stimulerende praksis som vil lede til spirituell bevissthet.

Her møter du en herlig miks av yogafilosofi, musikk, chanting, meditasjon, avspenning og aller mest fokus på en fysisk krevende praksis som styrker deg fysisk og mentalt.

JIVAMUKTI SPIRITUAL WARRIOR

Yoga for "busy people" som vil ha en fysisk krevende yoga men har lite med tid. 60 min med samme sekvens hver gang slik at du kan få mye utbytte og komme dypere inn i praksisen fra gang til gang.​

 

KJERNEYOGA

I denne yogatimen har vi fokus på en god og sterk kroppsholdning. Vi jobber med styrkende yogaøvelser for mage, rygg, bekken og sete. Timen inneholder også klassiske øvelser fra pilates.

En sterk kjerne gir en trygg hverdag for deg og din kropp.

SOMA YOGA

Soma betyr kropp. Her skal du bli kjent med kroppen i ulike posisjoner og med ulikt fokus fra gang til gang. En dag kan det være fokus på hofter, balanse, kjerne, håndledd, rygg eller andre deler av kroppen. Hvordan plassere, styrke og bruke kroppen best mulig for deg i de ulike sittende, liggende og stående yogaøvelsene på en anatomisk og energirik måte.

Vi jobber i rolig flyt og du får tid til å merke nervesystemets omstrukturering. Vi skal finne den indre balansen samtidig som vi beveger oss etter pustens rytme og styrker kroppen innen i fra og utover.

En yogateknikktime. 

 

STERK YOGA

I denne yogatimen er hovedfokuset på å styrke kroppen. Alt fra kjernemuskulatur i rolige men krevende øvelser til stående yogaposisjoner som styrker hele kroppen. Vi bruker god tid med flere repetisjoner slik at du får fokuset på pust samtidig som du utfører de styrkende øvelsene på en skånsom måte. Nivået passer alle da øvelsene deles inn i ulike nivåer – mild, tyngre og tyngst.

YOGA FLYT

En klasse som gir opplevelse av varme og flyt. Vi veksler mellom stillingene i takt med pusten. I denne styrkende og energi givende timen praktiserer vi til oppløftende musikk.

For økt styrke, fleksibilitet, balanse og koordinasjon gjennom morsomme sekvenser og nye utfordringer. 

ROLIG YOGA

HOLISTISK YOGA

Holistisk betyr helhetlig. Med helhet menes at alt påvirker hverandre og at det henger sammen - det fysiologiske, anatomiske, spirituelle og tilværelsen generelt. Kropp, tanker og følelser. 

I tillegg knytes holistisk yoga opp i mot de ulike årstidene vi befinner oss i.

I denne klassen praktiserer vi yogaøvelser i rolig tempo for å skape kraft og balanse mellom kropp og sinn.

Vi setter en intensjon for praksisen

 

Målet er å øke tilstedeværelsen, bli mer bevist, roe nervesystemet og leve litt langsommere for å lettere merke kroppen og sinnet sitt behov. Du vil oppleve varme steiner, eteriske oljer og myk berøring under avspenning for bedre hvile.

Her får du en pause fra hverdagen.

ROLIG YOGA

Denne timen er satt opp på søndager og rullerer mellom ulike konsepter og instruktører. Men alle søndagstimene dette tidspunktet er rolige og myke yogatimer.

Det kan være en ren Yinklasse eller en miks mellom enkle avslappende yogaøvelser som strekker og roer kroppen og sinnet.

Timen kan inneholde ulike rensende aspekter fra yogaens verden som pusteteknikker, gong, chanting og meditasjon. En tid for å fornye energien og lade opp.

Følg med på timeplanen fra uke til uke for å se hvilken time som er satt opp.

YIN YOGA

Yin Yoga er en rolig yogaform hvor vi jobber med å øke sirkulasjon og slippe stresset i kropp og sinn. Vi holder forsiktig strekkposisjoner - liggende og sittende for å slappe av i musklene og komme inn i bindevevet. 

Det fører til økt flyt og bevegelighet, sirkulasjon, ro i sinnet og økt energi.
Vi starter og avslutter hver time med avspenning.

Denne yogaformen baserer seg på kinesisk medisin, energiflyt, slippe stagnasjon i kropp og hodet.

Deilig for deg som har en hektisk hverdag, har stive hofter, vond nakke, stive skuldre og andre utfordringer med muskel og skjelett. 
Når hodet trenger «hvile» er dette en god yogapraksis.

YOGA PUST

Yoga som passer for deg som vil bruke enkle øvelser til å roe ned og få ny energi. Enkle avspenningsteknikker får du mindre stress og mer overskudd i hverdagen.